
ons verhaal
maak kennis met Adam en Eric
maak kennis met Adam Lowry en Eric Ryan, de trotse bedenkers van method. samen hebben ze een van de snelst groeiende bedrijven in Amerika uit de grond gestampt en bovendien de sector van de was- en reinigingsmiddelen op z’n kop gezet. en tóch beschouwen ze zichzelf niet als helden. terecht. want het zijn super-helden. en zoals het hoort bij échte superhelden, hebben ook zij hun krachten verworven nadat ze zijn blootgesteld aan schadelijke chemische bestanddelen. van poetsproducten om precies te zijn. maar in plaats van groene monstertjes te worden of de gave te krijgen om met vissen te praten, hebben Eric en Adam er iets anders aan overgehouden: een super-idee.
Eric was er van overtuigd dat mensen reinigingsmiddelen willen die ze niet onder het aanrecht hoeven te verstoppen. en Adam wist hoe je ze moest maken zónder vervuilende chemische ingrediënten. met verenigde krachten hebben ze er hun missie van gemaakt om een volledig assortiment aan huishoudproducten te ontwikkelen die krachtiger zijn dan een fles natriumhypochloriet, zachter dan duizend puppylikjes én in staat om hele huizen te reinigen in nauwelijks een halve dag.


2000
Eric vraagt zich af waarom reinigingsmiddelen zulke slecht ontworpen verpakkingen hebben. en Adam droomt van groene poetsproducten die écht werken en absoluut niet stinken. samen komen deze twee jeugdvrienden op het idee om de poetswereld op z’n kop te zetten met stijlvolle én ecologische producten op basis van ingrediënten van natuurlijke oorsprong.

2001
method is geboren en haalt z’n eerste order binnen: vier sprays voor de kruidenierswinkel Mollie Stones in Burlingame, Californië. heb je ook de primitieve factuur in adam zijn hand gezien? en zijn das? beide zijn inmiddels positief geëvolueerd.

2002
method vraagt designer Karim Rashid om te helpen met het ontwerp van de verpakkingen. dankzij het nieuwe design overtuigen ze de Target winkelketen om hun sprays en afwasmiddelen te testen in 90 winkels. 7 maanden later staat method officieel in het schap bij Target-winkels in heel Amerika.

2003
method debuteert met zijn eerste handzeep in de legendarische druppelvormige fles.

2004
method lanceert het allereerste driemaal (3x) geconcentreerde wasproduct in de Amerikaanse supermarkten.

2005
method wordt gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk + Canada.

2006
method verovert de 7de plaats in de Inc. 500 ranglijst van snelst groeiende bedrijven in Amerika. bovendien worden Eric en Adam door PETA uitgeroepen als “People of the Year”.

2007
method wordt een B-Corporation, wat betekent dat we van sociale en ecologische veranderingen een bedrijfsdoelstelling maken.

2008
method start met het maken van flessen van 100% gerecycled plastic.
g’day mate! method wordt gelanceerd in Australië.

2009
method wordt een van de eerste Cradle to Cradle®-bedrijven, met 37 C2C gecertificeerde producten bij de lancering. dat is meer dan eender welk ander bedrijf in de wereld (inmiddels zijn het er al meer dan 60 en er komen er nog voortdurend meer bij).

2010
method lanceert zijn method-wasproduct met smartclean technology® – een krachtige, plantaardige vloeistof die 8x geconcentreerd is en is verpakt in een handige fles met pompje. de formule is zo uniek dat we er een patent voor hebben aangevraagd.

2011
Adam + Eric zetten de method methode op papier. de sector zal nooit meer hetzelfde zijn.
method viert zijn 10-jarig bestaan, met dank aan iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt

2012
method en Ecover bundelen de krachten. zo ontstaat het grootste bedrijf voor milieuvriendelijke reinigingsproducten ter wereld.

2013
method wordt een genootschap van openbaar nut en bepaalt dat haar bestuur aan de hoogste standaard van sociale en milieunormen moet voldoen.

2014
method staat bij Albert Heijn in de schappen!