business voor de goeie zaak

b corp logo

b corporation

we gebruiken business voor sociale en ecologische benefits

b corp logo

het concept

de visie van b corp is simpel maar ambitieus: creëer een nieuwe sector in de economie die de kracht van ondernemen gebruikt om sociale en milieugebonden problemen op te lossen. b corps zijn anders dan traditionele verantwoordelijke bedrijven omdat ze voldoen aan zeer uitgebreide, transparante standaarden en de belangen van hun stakeholders wettelijk integreren in hun corporate governance.

bcorp-score-2017

b rapport

method gelooft erin om de kracht van onze business te gebruiken om een positieve verandering te creëren, zowel op sociaal als op milieugebied. method is een stichtend lid van b corp en was een van de eerste ondernemingen in 2007 die zich certificeerde.
klik hier voor ons b corp rapport.

biz_pbc

public benefit corporation

in augustus 2013 werd method een benefit corporation en hebben we ons mandaat voor duurzaamheid formeel in het DNA van ons bedrijf geïnstalleerd. deze unieke bedrijfsstructuur laat method toe om meer gezonde business te voeren met een evenwicht tussen winst maken en een sociale en ecologische verantwoordelijkheid.

diervriendelijk

alle method-producten kunnen veilig gebruikt worden in de buurt van huisdieren. onze formules maken korte metten met vuil zonder ook maar één haar op het hoofd van je huisdier te krenken.

Géén dierproeven

omdat konijnen niet als proefkonijnen gebruikt mogen worden, weerhoudt method zich volledig van dierproeven. en dit voor ál onze producten. we zullen dierproeven uit onze naam dan ook nooit goedkeuren, eisen of er opdracht toe geven. we zijn er zelfs voor bekroond met een Cruelty-Free International Leaping Bunny®.

geen dierlijke bijproducten

in onze producten zitten geen dierlijke bijproducten. dat vinden we gewoon not-done. in plaats daarvan gebruiken we innovaties zoals hernieuwbare wasverzachters met ingrediënten van plantaardige oorsprong. die zijn 100% vrij van viezigheid.

cruelty-free bedrijf

in 2006 riep PETA onze mede-oprichters Adam Lowry en Eric Ryan uit tot “Personen van het Jaar” en gaf method een Proggy (progressive business) award.

klimaatbewust

er kan zeker wat gedaan worden aan de klimaatverandering. ook wij werken aan oplossingen. ondertussen doen we er alles aan om de CO2-uitstoot die gepaard gaat met onze producten, het productieproces en onze handelsactiviteiten zoveel mogelijk te verminderen.

verminderen

het is ons strategische startpunt om alle onnodige CO2-uitstoot te vermijden bij de productie van onze ingrediënten en onze producten, maar ook bij de distributie van onze andere bedrijfsactiviteiten.

alternatieve energie

we kopen hernieuwbare energie certificaten voor onze kantoren en al onze fabrieken.

compensatie

voor de CO2-uitstoot die we helaas niet kunnen vermijden, investeren we rechtstreeks in een efficiëntere distributieketen. we bieden onze leveranciers financiële incentives zodat ze zelf kunnen investeren in meer energie-efficiëntere apparatuur of verlichting.

productieproces + distributie

we gaan voor efficiëntie en verwachten van onze partners hetzelfde.

greensourcing-programma

simpelweg reinigingsmiddelen heruitvinden, volstaat voor ons niet. we zijn pas gelukkig als we óók de manier waarop ze gemaakt worden volledig kunnen herzien. samen met onze belangrijkste leveranciers en producenten streven we naar een “zero-waste productieproces”. dit doen we op basis van ons greensourcing-programma.

onze bronnen

Op het vlak van inwinning en productie van ingrediënten is verantwoordelijkheid onze tweede natuur.

selectie van onze leveranciers

samen met de leveranciers van onze ingrediënten + verpakkingen doen we er alles aan om te garanderen dat alle grondstoffen die gebruikt worden in onze method-producten, van het plastic in onze flessen tot de ingrediënten in onze formules, voldoen aan de allerhoogste kwaliteitsnormen en dat de productie voldoet aan de strengste milieunormen.

hernieuwbaar + recyclebaar

we streven ernaar om het gebruik van niet-hernieuwbare grondstoffen, zoals petroleum, in onze hele productlijn te beperken. zowel bij de productie van onze flessen als van de inhoud van onze producten zelf. het voorlopige resultaat? bijna alle PET- flessen voor onze reinigingsmiddelen worden gemaakt van 100% PCR recycled plastic, die voor ons wasmiddel bestaan uit 50% recycled plastic en voor de overgrote meerderheid van onze formules gebruiken we hernieuwbare ingrediënten.

method greensourcing

we werken nauw samen met onze belangrijkste leveranciers en producenten om de impact van ons productieproces op het milieu in kaart te brengen. bovendien zoeken we uit wat we kunnen doen om het gebruik van water, energie en andere grondstoffen in onze productie zo efficiënt mogelijk te maken.

water

we willen de hoeveelheid water die nodig is om onze flessen te maken, beperken tot de hoeveelheid die uiteindelijk ook effectief in de flessen terechtkomt. we ontwikkelen ook producten zoals ons 8x geconcentreerde wasmiddel zonder toegevoegd water.

energie

de energie die nodig is voor ons productieproces, halen we uit verschillende bronnen, van de zon tot water en van steenkool tot gas. onze nieuwe fabriek in Chicago wordt aangedreven door middel van hernieuwbare wind- en zonne-energie die ter plekke wordt opgewekt. ook bieden we onze productiepartners financiële incentives om met minder energie te produceren.

materialen

we streven naar producten en productieprocessen die helemaal geen afval meer met zich meebrengen. tot dusver zijn we er in grote mate in geslaagd om krimpfolie, pallets en karton te recyclen . nu richten we ons op de reductie van afval dat niet gerecycled kan worden.